Previews > The Legend of Zelda [NGC]
The Legend of Zelda preview
Auteur : Lauran Beers / Date : 06-05-2005 12:40
Bekijk / geef commentaar : (0)
Average members rating : 0

Op de Nintendo show ''Spaceworld'' liet Nintendo een paar jaar geleden zien waar de GameCube toe in staat was. We zagen een indrukwekkend filmpje van een nieuwe Zelda met hoofdpersoon Link die aan het vechten was met slechterik Ganondorf. Een paar jaar later zagen we hoe Nintendo niks van die stijl heeft overgelaten en een tekenfilmstijl Zelda heeft ontwikkeld. Fans die toendietijd hoopten op een ''stoere'' Zelda waren teleurgesteld maar kunnen desondanks hun hart ophalen bij de eerste aanblikken van The Legend of Zelda GC.

The Legend of Zelda GC is weer terug in oude stijl. Dit betekent een meer realistische stijl met een meer volwassen hoofdpersoon en een meer volwassen uitstraling, dat was het eerste wat mij opviel bij het enigste filmpje wat beschikbaar is. Ook zag ik grote wijde omgevingen met bossen, bergen en riviertjes. Dit gevoel van vrijheid inspireerde mij dan ook om een impressie te gaan schrijven over de spelomgevingen van deze Zelda.

Spelomgevingen
Allereerst zal ik het hebben over de omgevingen, de bovengenoemde spelwereld is natuurlijk niet de omgeving waar je het hele spel in zal vertroeven. We zagen ook een rode woestijn die duidelijk de tegenhanger was van bovengenoemde speelvelden. En toen ik dat zag, dacht ik meteen aan een aantal andere Zelda's. Twee werelden, één donkere en één lichte die met elkaar in verbinding staan. Stel dat in de lichte wereld je weg word geblokkeerd door een huis, je flitst naar de donkere wereld, brand het huis af met de middelen die ze daar wel hebben, en voila, het huis in de lichte wereld is verdwenen en je kan passeren. Dit brengt een heerlijke manier van puzzelen met zich mee en dit zal Nintendo dan zeker ook gaan gebruiken.

Puzzels
Dit soort puzzels deed me weer aan vroeger denken, en als ik aan de Zelda's van vroeger dacht, dan dacht ik aan de vrijheid die je daarin had. En ook nu lijkt dat goed uitgewerkt te worden, ik zag Link op zijn paard rijden terwijl je op de achtergrond een enorme horizon zag. Met sneeuwwitte bergen in de verte en sprankelende riviertjes met realistisch bewegend water. Dit zal goed bijdragen aan het gevoel dat je echt op reis bent, dat je een echt quest hebt, dat je eenzaam op je paard langs grote vlakten reist en de meest verbluffende plaatsen aandoet.
Nu online : 0 Members(s), 12 gast(en) :

Stealth rapport van Game