Previews > Mortal Kombat: Deception [PS2, XBX, NGC]
Mortal Kombat: Deception preview
Auteur : Lauran Beers / Date : 06-05-2005 12:42
Bekijk / geef commentaar : (0)
Average members rating : 0
Ik ben in het bezit van een GameCube en ik ben Mortal Kombat fan. Vandaar dat ik teleurgesteld reageerde toen ik het nieuws vernam dat Midway Entertainment niet meer van plan was hun spelseries voor de GameCube te ontwikkelen. Gelukkig geld dat niet voor Mortal Kombat, en hoef ik dus geen Xdoos of Playstation te kopen om handen af te hakken, koppen te verbranden of benen uit te rukken.

Wie een trouwe Midway gamer is, is het vast wel eens opgevallen dat er nooit pluche beertjes, vrolijke konijntjes of olijke hamstertjes in voorkomen. Nee, het is bloed, guns, en gore waarmee ze voor de dag komen. En met Mortal Kombat is het niet anders, dit keer maken 14 vechtersbazen zich op voor de strijd waaronder 3 nieuwe. Ook oudere characters maken hun opwachting waaronder Baraka, Nightwolf en Sindel. Wie al langer meedraait met de Mortal Kombat franchise weet dat de laatste paar Mortal Kombats (Deadly Alliance niet meegeteld) drastisch slechte vormen aannam. Het was crap, en dan druk ik me nog zachtjes uit. Midway heeft haar leven gebeterd en de laatste generatie Mortal Kombats hebben stijl, diepgang, en finishing moves waar andere fighting games nog wat van kunnen leren.

Gore
Mortal Kombat is een game die al langer meedraait, en iedere keer als er een nieuwe Mortal Kombat uitkomt halen ze weer het NOS journaal, Het BBC nieuws, of RTL Boulevaard (lol). In ieder geval, Mortal Kombat draait om de gore, dit keer zijn er meer fatalities dan ooit. Voor de lezer die nog niet weet wat fatalities zijn, zal ik even een kleine toelichting geven. Nadat je bij Mortal Kombat een vijand (of vriend) hebt verslagen roept een stem: Finish Him. Dit is het teken dat jij een soort van afmaakmove mag uithalen, nou kan je hem een zielig trapje geven, dan heb je ook gewonnen, maar nog leuker is een extreem moeilijke knoppencombinatie uit te halen waardoor je de armen van je tegenstander afrukt, je tegenstander laat vergaan van de pijn, en ondertussen pak jij zijn afgerukte armen om hem mee in elkaar te slaan, terwijl het bloed overal naartoe spat. Eet smakelijk overigens.

Arena’s
Ieder character heeft nu een boel fatalities, een paar met wapen, een paar zonder wapen, en omgevingsfatalities. Zo zag ik in een filmpje Kenshi die met een flinke trap iemand op een gloeiend hete ondergrond neerplante. Terwijl zijn tegenstander nog probeerde te ontkomen aan de hitte door weg te strompelen kwam er een stalen blok naar beneden vallen die hem tot de maat van een dubbeltje verpletterde. Arena’s zullen dan ook een grotere rol spelen in deze Mortal Kombat, wat me ook nog was opgevallen is dat dit hele spel een donker sfeertje uitstraalt dat precies bij het Mortal Kombat universum past, over universum gesproken…

Modes
Mortal Kombat Deception heeft een boel extra modes, sommige dienen enkel als slap opvulsel, maar andere zijn toch echt complete spelervaringen. Zo zag ik beelden van Konquest Adventures, een soort Adventure in het Mortal Kombat Universum. De bedoeling is om jezelf als beginnende leerling in martial arts op te bouwen tot vechtersbaas. Ondertussen kom je langs wonderschone gebieden en werelden, elke wereld heeft een eigen naam, zo heb je: Earthrealm, Netherrealm, Outworld enz, dankzij portals kun je snel van de ene naar de andere realm reizen.
Eveneens zag ik beelden van Chess Kombat, een soort schaak, maar dan met de characters van Mortal Kombat, de bedoeling is simpel, je plaatst je stukken strategisch en op het moment dat je een vak wil innemen waar een vijand op staat. Begint een gevecht wat je moet proberen te winnen, win je, dan is het vak voor jou.
Als laatste zag ik ook nog Puzzle Kombat, een soort tetris achtig spel. Inderdaad, dat klinkt niet alleen als overbodig opvulrommel, dat is het ook.

Volwaardig
Het lijkt erop dat Mortal Kombat Deception een volwaardig vechtspel gaat worden wat Mortal Kombat eer aan zal doen. Bovendien zal de game op PS2 en Xbox ook nog eens volledig online te spelen zijn, op Konquest Adventures na dan. De PS2 en Xbox versie komen volgende maand uit, voor de GameCube versie moeten we wachten tot begin 2005. Al zal de Cube versie vergezeld worden van 2 extra modes om het verlies van een online mode te compenseren.
Nu online : 0 Members(s), 18 gast(en) :

Stealth rapport van Game