De naam zegt het al Red Steel ‘Rood Staal’ wordt een FPS die zich in Amerika gaat afspelen, waardoor er meer sfeer in de game zou komen, wat je nog meer allemaal kunt verwachten, kun je in de onderstaande preview lezen.
We gaan eens een kijkje nemen bij Ubisoft, die de game Red Steel gaan maken en uitgeven. Maar wat houd Red Steel nou eigenlijk in?
En belangrijker nog waarom maken ze die, terwijl de Gamecube toch wel een beetje heeft gefaald vergeleken de (S)Nes? Al deze antwoorden staan hier in de preview, lees snel verder!
De game begint allemaal wanneer jij bij je Vader in dienst bent. Je hebt een verloofde vrouw die Myu heet, en omdat je verloofd bent wil je haar ouders ontmoeten. Je gaat uit eten in een restaurant in L.A met je toekomstige vrouw en haar schoonvader Sato.
Terwijl je rustig aan het eten bent stormen er in een keer een paar gangleden binnen, die de kantana (het symbool van de leider) van Sato willen hebben. Hij weigert die te geven en Sato raakt dodelijk gewond. Maar voordat hij dood gaat verteld hij dat hij de leider is van de gang Yakuza, en dat jij zijn dochter moet gaan redden en geeft hij jouw het zwaard. Nu is jouw taak om de criminelen die jouw vriendin hebben gekidnapt terug te halen. En daarvoor, ga je naar Tokyo.
Deze game zou volledig gebruik gaan maken van de Wii-remote, en de nunchuck. Zo zou je dus in gangsta style kunnen schieten, door je Wii-remote te draaien en met twee zwaarden kunnen vechten door de Wii-remote naar jouw gewenste positie te brengen.
Het zwaardvechten valt een beetje tegen zo heb je weinig vrijheid, je zwaait met je Wii-remote en dan doet het zwaard gewoon de aanval die daar het meest op lijkt. Dit zou nog kunnen veranderen aangezien de game nog niet compleet af is.
De gun beviel me beter, zo kan je gewoon een geweer tegen iemand hoofd zetten en schieten. De gangsta style geeft ook meer vrijheid, wat ik een hele leuke feature vind.
Met de AI zit het zeker goed volgens Ubisoft. Deze zou ongeveer hetzelfde zijn als die van F.E.A.R, die echt heel goed is ingesteld. De AI zou zeer aggresief zijn en de omgeving in hun voordeel laten werken, zo zouden ze bijvoorbeeld achter kisten gaan zitten, deuren, en andere objecten.
Grafisch straalt de game pracht en praal uit, zo ziet het er niet meer uit zo als op de gamecube, maar heeft Nintendo eindelijk overwogen om een console te bouwen die met lichtval om kan gaan.
Op de E3 draaide Red Steel op een opgevoerde gamecube, dus als hij uiteindelijk op de Wii zouden er nog wel wat verbeteringen zijn zowel grafisch, als van de gameplay tevens zou dit een launch titel worden.
De multiplayer is bij deze game ook zeker niet uitgesloten, er komt zeer waarschijnlijk een Splitscreen Deathmatch, en ik hoop dat er ook nog een Co-op mode en een online mode komt, want wat is er nou leuker om met je vrienden een level op het moeilijkste niveau proberen uit te spelen!